Într-un 2020 plin de vești proaste, se vede și o luminiță la capătul tunelului. Pandemia provocată de noul coronavirus a provocat o adevărată explozie a vânzărilor de biciclete în Europa iar guvernele mai multor state de pe bătrânul continent sunt hotărâte să facă din ciclism principalul mod de transport pentru locuitori.
Motivul principal al creșterii uriașe de vânzări îl reprezintă reticența oamenilor de a mai folosi mijloacele de transport în comun, de frică să nu se infecteze.
Astfel, de la începutul crizei, guvernele statelor europene au anunțat peste 2320 noi kilometri de piste de biciclete, cu un cost total de peste un miliarde de euro, dintre care peste 1.110 au fost deja finalizați. Mai mult, 37 dintre cele 94 cele mai mari orașe din Europa au anunțat măsuri de încurajarea a folosirii bicicletelor. Și Bucureștiul se află printre ele, însă doar cu 47 de kilometri anunțați, dintre care doar 8 implementați până acum.
8 Km de pistă implementați în București
Campioană este de departe Roma, cu peste 150 de kilometri anunțați, însă și italienii au reușit să implementeze doar 6.
În ceea ce privește investiția statelor în cicliști, Finlanda conduce detașat cu peste 7 euro/biciclist, urmată de Franța și Italia cu puțin peste, respectiv sub 5 euro/biciclist. În timp ce România este la coada clasamentului, cu 0 euro/ciclist.