fbpx
miercuri, septembrie 11, 2024
spot_img
More

    A different kind of challenge, Teleferic Challenge Road Grand Tour

    Pentru unii RGT nu mai are nevoie de nicio prezentare, lor le este suficient calendarul competițional actualizat. Pentru unii RGT e acel “ceva”, urmărit frenetic de pe margine alături de prieteni și familie. Pentru alții, RGT e Alex Ciocan, vocea de la Eurosport, care te inspiră și care te face să te uiți la cursele de ciclism și în reluare, că poate ți-a scăpat ceva. 

    Pentru noi RGT e terenul de joacă al pasionaților de ciclism de șosea

    Aici se adună atât profesioniștii cât și amatorii, toți cu un singur scop: să învârtă roțile, cu bucurie, împreună. Atmosfera mereu prietenească de la RGT e condimentată cu ceva mai multă adrenalină la Teleferic Challenge – cursa de MTB marca RGT.

    Am stat de vorbă cu Alex despre Teleferic Challenge și despre noutățile pe care le aduce RGT in 2021.

    De ce Poiana Brașov și de ce un concurs de MTB la RGT?

    Poiana Brașov este o locație superbă, poate singurul loc de pe Valea Prahovei care mai arată bine chiar și atunci când este foarte aglomerat. Întâmplător, i-am cunoscut acum câțiva ani pe proprietarii Teleferic Grand Hotel. Ideea a venit din partea lor: voiau să promoveze zona și locația într-un mod puțin diferit. 

    În Poiana Brașov este aproape imposibil să blochezi drumurile pentru o cursă de șosea

    Astfel, ne-a venit ideea de a face un eveniment MTB. Nu este o competiție doar pentru cei care fac ciclism de performanță, ci pentru toată lumea. Ne dăm seama că în Poiana Brașov, majoritatea celor care vin și doresc să pedaleze nu au timpul necesar pentru a merge tot timpul pe bicicletă, așa că traseul este accesibil tuturor, cu mici picanterii, pentru că totuși suntem la munte. 

    Care sunt probele și traseul Teleferic Challenge în 2021?

    Există 3 lungimi diferite de traseu, însă toate pe aceeași buclă. O poți parcurge de una, două sau chiar de trei ori. Lungimea acestei bucle este de 16,5 km iar traseul s-a modificat puțin față de anii anteriori. Am eliminat o coborâre lungă și de viteză pe drum forestier, înlocuind-o cu o potecă atrăgătoare care duce practic în același loc,  însă pe un traseu mai puțin periculos și mai pitoresc. Cei care nu au timp să se antreneze sunt invitați sa se înscrie la Tura Scurtă (1 buclă), cei care au timp să pedaleze cât de cât în timpul săptămânii la Tura Medie, iar sportivii profesioniști și amatorii antrenați bine, evident, la Tura Lungă. 

    Cum ne putem pregăti pentru acest concurs? Traseul se poate parcurge și în afara concursului?

    Evident că traseul poate fi parcurs oricând. Marcat va fi doar în ultima săptămâna. Cred că orice antrenament off-road poate fi important și te poate pregăti pentru acest concurs. Însă, dacă vrei și un rezultat bun, atunci cu siguranță este indicat să mergi înainte pe traseu pentru a fi pregătit pentru acele mici porțiuni care iți pot pune probleme.  

    Poiana Brașov este una dintre cele mai frumoase stațiuni montane din Romania. Cum vezi dezvoltarea ciclismului de șosea sau MTB în zonă și cum e colaborarea cu autoritățile locale?

    Colaborarea cu autoritățile locale merge perfect. Evident că încercam să nu ne trezim cu 5 zile înainte și depunem cu aproximativ 2 luni înainte toate actele. 

    Odată ce dosarul trece de Primăria Brașov, restul merge repede

    Poiana Brașov este totuși o stațiune mică și toată lumea cunoaște pe toată lumea. 

    Brașovul este un oraș/județ cu tradiție în ciclism (înainte de ’89 ciclism de șosea, iar după aceea atât șosea cât și MTB). Sunt din ce în ce mai multe cluburi și mai mulți sportivi în această zonă. Plus că, din punct de vedere al cererii de biciclete, este într-adevăr un centru important. Problema existentă este cea regăsită și la nivel național. Nu avem infrastructură bine pusă la punct. Toată lumea folosește aceleași trasee, fie ca merg în adidași, bocanci, cu biciclete, ATV-uri sau motoare. Și cum bine știm, românii nu sunt cei mai răbdători sau curtenitori. 

    Este loc suficient prin pădurile de acolo pentru a se face niște trasee turistice special gândite pentru biciclete

    Traseele ar trebui dotate cu indicatoare pe distanță și timp pentru a ști cât mai ai sau pe unde să-ți faci curaj să mergi.

    Cum vezi organizarea de concursuri de ciclism post-pandemie și ce noutăți aduce RGT în 2021?

    În pandemie s-a observat o relaxare a celor care organizează concursuri. Mulți încă se relaxează. Personal cred că nu este un lucru rău pentru că ajunsesem la o nebunie: în fiecare weekend erau concursuri, multe în aceeași zonă, multe făcute doar ca să fie făcute. Acum s-au mai rărit și parcă lumea este puțin mai atentă la calitate, atât organizatorii, cât și participanții. Eu sper să se reia competițiile mari care reprezintă un punct de reper pentru toată suflarea ciclistă.

    Foto Credits: Radu Cristi

    Recente

    RECOMANDĂRI

    spot_img

    Abonare la newsletter

    Intră în clubul SportID. Te așteaptă noutăți, oferte și multe surprize.